[SÅLD]

Enu en dag av mitt liv dock en solig sådan. I alla fall utan för mitt fönster. Beställde biljetter till L-köping idag. Så i helgen bär det av till dr. Jonnyboy. ?Vi blir farliga?. På prat om farlig när man tröttnat på alla vanliga tråkig vimmel bilder på svennebannan och hans syrra, glid in på http://www.lastnightsparty.com/, snygga människor festar hårt och barnförbjudet, inspirerande. Annars är ju www.dirtydirtydancing.com en klassiker, i min ?favorit? lista när det gäller vimmel.


E-tuna har inte bara Kent det kommer också en del bra pop från finlandssvenskarnas  hufudstad:

tikkle me och you/me kan klart rekommenderas. De senare ska lira på Emmaboda i sommar. 


Sålde min själ till djävulen idag. Eller mer konkret krängde jag kontorsvaror till nunnorna på klostergården. Kan inte låta bli att tycka dessa uppoffrande människor är intressanta. Kanske har jag fel, kanske är det vi andra som är uppoffrande. Det är ju vi som måste offra oss för andra, de avstår ju bara det vi andra offrar (fan vad flummigt).   


Flyttade de sista prylarna från lägenheten idag. Visar lite bilder på minna två nya innebonde.


[PERVISIONER]

Dennis Cooper

Kluven

"Han ligger naken på en säng med bundna handleder, särade ben, vristerna fästa i hörnen." Så börjar Dennis Coopers Kluven som är andra delen i en romankvintett. Boken är kavalkad av våld, begär och farliga fantasier, inget för den med dålig mage. Är Kluven en bra roman eller bara en författares sjuka fantasier, får läsaren nog själv avgöra.  Visst kan hans ingående hardcore värka magstarkt, men vad är inte varannan dekarförfattares numera kan tyckas nödvändig dos av pulserande könsorgan. Där deckarförfattarens söker realismen ligger Coopers prosa på gränsen mellan dröm och verklighet. Bilden ger en helt annan sida av bögkulturen en den glittrande disco bilden många av oss lever med. Visst är det en bra bok, Cooper skriver lätt och direkt så läsaren sugs in i hans fantasier. Jag läste boken när jag pendlade till jobbet.  Texten och den offentliga miljön gjorde att ens medvetande grad höjdes lite extra. Eller för att citera ledordet för Vertigos förlag, som gett ut denna bok: "presenterar texter på avgrundens rand för läsare som inte önskar vända bort ansiktet från vår tids katastrof. Yrsel och illamående, hänförelse och uppenbarelse ? läsningens sötma skall vara ett aktivt gift som fräter och undergräver det lata sinnet. I poesi och kritik, vid den punkt där ordningen och spektaklet trasas sönder, hänger andan tung av svindel som en skinka från taket."


Även publicerad på personligaperssons


[ARTY] och [SOUL]

Jag har alltid haft en liten förkärlek för allt arty. Själv har min look oftast mer blivit wane bee bohemen/poeten på grund minna fula frisyrer mina försök att sticka ut har oftast blivit mer löjliga. Men jag kan inte sluta att drömma om att vara lite mer arty, skulle ha passat bra i dessa tider av new rave tur att de är snart hartappat sin hippfaktor. Complejo gör så där lagom snygga bilder, har blivit lite av dagens favo. Danska Wood Wood gör grymt snygga kläder och kan köpas på tresbienshop.

Drömmer om nya tapter. "Gunner" från duon save our souls verkar tyvär inte gå att köpa men sjukt vass är den.

Var på myrorna förutom att jag såg den en av de vackraste tjejerna som jag sett i e-tuna(där jag nu har närvarat en del av min vakna tid i tre veckor), så pass vacker att jag knappt kunde se henne i ögonen. Så gjorde jag en del fynd. Dels ett par briller man blir lagom snurrig av och en riktigt snygg skjorta för några tjugor. De passar in i att jag har lyssnat mycket på Curtis och Marvin ett tag nu. De ger mig den där 70-tals playboy/soul looken som alltid känns cool så här när värmen är på väg.

Det är alltid kul att ta bilder på sig själv. Kanke blir rena mode bloggen så orginellt.


[HOMOROMANTIK] + [NATIONALROMANTIK] = [LUMPEN]

Nu var det ett tag sen jag slutade lumpen, men då och då är det en tid jag saknar jävligt mycket. Här är en några bilder från den tiden. Lika delar homo- och nationalromantik.

Lite mer bilder finns här