[HATA],[FAVORITISERA] och [ÄLSKA]

Jag hatar emo speciellt panic!at the disco, de stör mig mer och mer. Jag trodde den värsta hysterin var över men de fortsätter att förfölja mig, mitt amerikahat bara bres på. Min nya favo däremot är Tikkle me med deras låt ”butterflies in my tummy”, helt underbar. Tikkle me är en kvinnlig duo från e-tuna. En intervju med bandet och tidigare nämnda låt finns att läsa och höra på  www.ekuriren.se/sjudagar.  

Det går inte att älska något mer en Götets två vackraste duos TTA och Embassy. Njut av deras MP3a Don't Close Your Eyes. Leta på http://www.sincerelyyours.se/yours0017.html



Nu går jag på övning i två veckor.

[FÖRSÖKA]

Mitt första inlägg kommer att handla om mig(nähä). Denna vecka har jag varit hemma/ledig från mitt älskade lumpen ombord på marinens stolta fartyg HMS Grundsund. Jag har till min egen förnöjelse varit sjuk hela veckan, men fåtal godsaker har jag hunnit med.

 
Jag kom äntligen iväg till Bonniers konsthall, vilken kan rekommenderas. Dels ger byggnaden ett riktigt tillskott till stockholmsstatsbild som är ganska tom på fräsch modernarkitektur. Inuti hade man sparat golvet och taket i betong viket gav en tyngd som bröt av mot de stora fönsterväggarna. Det var en regnig dag men när solen lyste in gav det en drömsk känsla. Personalen hade coola marinblå storskjortor, nästa lite coolare en själva utställningen som var helt ok.  Favoriten var en video med namnet ”Pointless” tyvärr glömt konstnären och Per Hüttner fotografier.  

Hittade en riktigt glidig collagetröja på fest i stan, butiken som börjar bli min nya SOFO favo.