[naiva]


104455-101104455-102104455-103


Som den äckligt bortskämda unge jag är, vill jag utrycka: en sådan
här bok vill jag ha!

Jag gillar det där tunna enkla sättet att illustrera som Camilla Engman gör. Den lite naiva (säger ganska mycket om mig) känslan får det att spritta i inspirations nerverna. Klippboken är något som borde komma tillbacka på stort. Varför skulle man inte kunna köpa sådana här böcker istället får någon tråkig teckning att hänga på vägen. Jag vill kunna ta ut min bok ur bokhyllan - se upp, så inget ramlar ur. Sen försiktig bläddra sida för sida och tänka på att någon annan faktiskt har suttit och använt sin kreativitet för att förra ner sina tankar och idéer mellan bladen.

- Ingrid, kanske skulle vi anordna en klippbokstävling tillsammans med Grafikens Hus och Mariefreds Konstförening? Ingen dum ide med tanke på hur dåligt vi säljer med fina anteckningsböcker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback