[ingraverat]


104455-130

Illustration:  Krisatomic


Idag har jag funderat mycket på gravstenarna. På morgonen gick jag förbi Fonus, i fönstret stod en röd sten med namnet Bertil Asp ingraverat. Nu undrar jag vem Bertil Asp är, födelse- och dödsdatum fanns där också. Har han funnits, Bertil, eller är han bara påhittad? Jag känner ett allmänt obehag över hela situationen, vare sig han nu  funnits eller inte. Det grundar sig nog i rädslan för min egen död. Om han funnits hadde han då velat stå där i fönstret? Finns det en till sten? Hmm... Det är mycket att grunna på.


Själv vill jag nog inte stå i något skyltfönster. Jag har en bild inpräntad från Spöket på Canterville, vilken jag lyssnade mycket på som ljudbok under mina unga år. Där berättar spöket hur han vill finna sin sista vila under det gröna gräset och i skuggan av trädets krona, ackompanjerat av näktergalens sång. Så kan jag också tänka mig ha det.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback