[universella]


104455-99104455-100

Jag gillar skapandet av budskap som är universella, lika mycket som det mer insnöade som riktar sig till en mindre subkultur. Själv är jag fruktansvärt dålig med ritverktyg och underlag men det hindrar mig varken från att ha tycke och smak i ämnet och på dem som utövar det samma. En del av fascinationen projicerar jag på gatukonst och dess olika utryck och på olika former av skyltar. Visste ni föresten att i de mest analfabetiska delarna av Indien beskrivs informationen till de nationella valen i bilder.

Just nu läser jag De sammanflätade ödenas slott av Italo Calvino, en mycket märklig bok. På ett slott djup inne i skogen har ett sällskap resande samlats. Uttröttade och traumatiserade av sina vedermödor sitter de alla stumma vid ett middagsbord. Med hjälp av endast en tarotkortlek beskiver de för varandra en efter en sin berättelse. Kortens steriliserade form används för berättande av de historier som Calvino hämtat från den klassiska litteraturen. Fantastiskt snyggt.

Bilderna är hämtade från Rodeos
Hongkongblogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback